Nnof tovert ladeblokken om tot lockers

In kantooromgevingen wordt vandaag de dag steeds vaker het principe van gedeeld gebruik toegepast. Daardoor belanden heel wat ladeblokken in de stockageruimte of, nog erger, op de afvalberg. Nnof wilde daar iets aan doen en maakt er sinds kort lockers van, want die hebben wél een plaats in een hybride kantooromgeving.

Door het toenemende telewerk verliest het individuele ladeblok aan belang. We werken immers niet langer elke dag op kantoor, waardoor we bureaus en ander kantoormeubilair steeds vaker delen met collega’s. Zo’n ladeblok heeft volgens Nnof – de naam staat voor nearly new office furniture – gemiddeld 500 euro gekost, en de productie ervan een fameuze impact gehad op het milieu. Het zou zonde zijn om ze dus zomaar bij het grof huisvuil te zetten. Daarom ontwikkelde het bedrijf samen met zusterbedrijf Transmoove een transformatieconcept om van één ladeblok een kast met twee lockers te maken.

De voordelen zijn legio. Doordat bestaande meubels omgevormd worden tot lockers, moet geen nieuwe ruimte voorzien worden om nieuw lockers te plaatsen. Daarnaast is de uitgespaarde milieu-impact groot. Het hele ladeblok blijft behouden, waardoor er geen materiaal verloren gaat. Naast slotjes, trekkertjes en naambordjes zijn enkel de houten frontpaneeltjes op de twee lades die elk een locker worden nieuw. Nnof maakt die paneeltjes evenwel uit gerecupereerde vezelplaten. Doordat een ladeblok nu al op wieltjes staat, kan je de kast met twee lockers desgewenst ook gemakkelijk tot bij je bureau schuiven. Ten slotte is er ook het prijsargument: de lockers zijn een pak goedkoper dan een 'virgin' versie: een transformatie kost zo'n 125 tot 150 euro per locker. Een tot lockerkast getransformeerd ladeblok kost je dus zo'n 300 euro, terwijl een nieuwe lockerkast al gauw het dubbele kost.

Nnof laat weten dat het transformatieconcept op de meeste ladeblokken toepasbaar is, ook op ladeblokken die meer dan twee lades tellen. Nnof vormt de ladeblokken wel altijd om tot een kast met twee lades of dus twee lockers. Is er dus geen voorraad meer beschikbaar, kan je als bedrijf altijd eens kijken of je zelf geen oude ladeblokken meer hebt.

Deel dit artikel:

Onze partners