Circubuild houdt in samenwerking met Vlaanderen Circulair een enquête rond juiste en efficiënte communicatie rond circulair bouwen. Meer bepaald wordt bij bouwprofessionals via verschillende vragen gepeild hoe zij ervoor zorgen dat hun communicatie niet wordt afgedaan als greenwashing en of die slinkse praktijk gangbaar is in hun sector.
Degelijke communicatie is cruciaal om de transitie naar een circulaire economie te versnellen, maar die voeren, is gemakkelijker gezegd dan gedaan. De term circulariteit wordt immers te pas en nog meer te onpas gebruikt waardoor het een hol containerbegrip dreigt te worden.
Hoe kan je als aannemer, architect of fabrikant die wel degelijk inzet op circulair bouwen dan nog het verschil maken? Die moeilijke maar interessante oefening maakt het onderwerp uit van de enquête van Circubuild in samenwerking met Vlaanderen Circulair.
Whitepaper
De eerste resultaten zullen belicht worden op 3 juni, tijdens de Actieweek van de Green Deal Circulair Bouwen. Later zullen de resultaten verwerkt worden in een whitepaper. Wie de enquête invult - dat kan nog steeds via deze link, de teller staat momenteel op 46 respondenten - krijgt een exemplaar van die whitepaper en maakt ook kans op één van de twintig exemplaren van het Circubuild-boek die deze website onder de deelnemers verloot.