Registreer je voor de learnshop ‘Hoe (niet) communiceren over circulariteit in de bouw?’

Hoe communiceer je als architect, aannemer of fabrikant van bouwoplossingen op een geloofwaardige en correcte manier over je inspanningen op het vlak van circulair bouwen? Rik Neven, zaakvoerder van Redactiebureau Palindroom en Circubuild gaat daar tijdens de Actieweek van de Green Deal Circulair Bouwen in een learnshop op 3 juni samen met een panel bestaande uit Joost Declercq (archipelago), Stefaan Valette (Derbigum) en Jona Machiels (Van Roey) dieper op in. 

Elk bedrijf beweert duurzaam en circulair te zijn. Circulariteit dreigt daardoor meer en meer een hol begrip te worden en greenwashing komt zo al snel om de hoek loeren. Hoe kan je als bedrijf dat daadwerkelijk inzet op duurzaamheid en circulariteit in je communicatie dan nog het verschil maken? En hoe doe je dat (niet) op een correcte en geloofwaardige manier? Circubuild hield daar samen met Vlaanderen Circulair een enquête rond onder de leden van de Green Deal Circulair Bouwen en andere bouwprofessionals die begaan zijn met circulair bouwen en het is op basis van die resultaten dat het panelgesprek zal worden gevoerd. Het panel werd zo samengesteld dat zowel architecten, aannemers als fabrikanten vertegenwoordigd zijn.

Na de learnshop, die doorgaat van 10 tot 12.30 uur, zal Circubuild ook een whitebook uitwerken rond de resultaten. Iedereen die de enquête heeft ingevuld – dat kan trouwens nog steeds via deze link, al meer dan 70 mensen deden dat – zal er zo een ontvangen, maar het kan ook vrij worden aangevraagd via deze link. Dat deden al meer dan 10 geïnteresseerden.

Aan de Actieweek van de Green Deal Circulair Bouwen kunnen in tegenstelling tot de traditionele actiedagen uitzonderlijk ook niet-leden van de Green Deal Circulair Bouwen deelnemen, dus ook de learnshop staat open voor iedereen. Inschrijven kan via deze link.

Deel dit artikel:

Onze partners